Během výrobního procesu je potřeba pravidelně kontrolovat kvalitu výrobků. Během výroby občas vznikají zmetky, tzv. špatně vyrobené kusy. Obsluha pak do terminálu zadává počet vadných kusů i důvod jejich vzniku. Příčiny je pak možné řešit a eliminovat.
Obsluha stoje má také možnost např. přivolat kvalitáře a naopak kvalitář může ihned po kontrole výrobku do systému zadat, zda výrobek byl OK nebo NOK. Obsluha má tak neustále přehled o tom, zda má nebo nemá vyrábět dál.

Proč mít co nejaktuálnější informace o jakosti?

  • Pokud máte dostatek informací o příčinách špatně vyrobených kusů (např. vadná surovina, nevyhovující tempo výroby stroje, poškozený stroj atd.), je možné začít pracovat na jejich odstranění.
  • Čím rychlejší je přenos informací mezi kvalitářem a obsluhou stroje, tím rychleji se zastaví výroba zmetků v případě, že kvalitář zjistí NOK kus.
  • Díky optimalizaci procesů ušetříte materiál i energii a snížíte počet zmetků.

Jakost